No103 -rukkililled

by Niidy

On inimesi, kes minu täiskasvanuea keraamikategemistele on algusest peale kaasa elanud. Mirje tõi tabavalt välja, et minu esemed on palju muutunud. Jaa, tohutult. Kohati on isegi piinlik, kui vaatan oma esimesi töid, mis on välja rännanud. Mitte et neil midagi viga oleks, ei, funktsioaalsuselt ja tehniliselt on kõik ok. Lihtsalt minu stiil on muutunud – olen ise kasvanud ja maitse on ka, ma ei tea, arenenud? Või olen lihtsalt jonniga teinud neid “kiiksuga” asju mis mulle meeldivad. Kui ma saaks, siis kannaksin 100% mustritega asju. Ja omaksin kõike mustrite ja värvidega ägedaid asju. Nüüd, tänu muutunud keraamikale, näen, et selliseid asju on veel.

Igaljuhul Mirje tuli enne jõule välja ideega, et temal on vaja rukkililledega vaagent/taldrikut. Esimese hooga suurendasime kohe läbimõõtu – et ikka plaadikoogi asemel ka terve tordi saaks panna. Järgmise hooga võttis see rukkilill mind sügavalt mõtlema. Esimese visioonina tuli kohe pähe omaaegne, äkki isegi Siimusti keraamika?, tehtud vaas kolme rukkililleõiega. Olen aga kindlalt otsustanud, et kui midagi teen, siis selles omas võtmes, mis mulle omale tundub, et õnnestub järjest rohkem. Nii ma siis jonnisin. Ostsin isegi poest polümeersavi ja tegin templi – esimest korda! Ja siis silma järgi, mitte mustrilehe abil, paigutasin rukkililled savile. Ja tulemus…

OLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERA

Kuna ise üle anda ei saanud, siis kodune kvaliteedikontroll ütles, üle andes, et ilus on. Seda pole varem juhtunud!

